Шановні члени ОСББ - співвласники багатоквартирного будинку!
Звертаємо Вашу увагу, що всі, без виключення, співвласники багатоквартирного будинку, de lege lata (з лат. за існуючим законом) є членами створеного в цьому будинку ОСББ, навіть якщо вони не подавали відповідних заяв про вступ до ОСББ. А тому, правління ОСББ (як і раніше існуючі ЖЕКи) мають право, у судовому порядку стягнути обов’язкові до сплати внески, платежі (в тому числі комунальні), встановлені статутом та/або рішеннями загальних зборів ОСББ. В силу саме закону (а не самого волевиявлення щодо участі у ОСББ), витрати на утримання багатоквартирного будинку розподіляються між всіма співвласниками багатоквартирного будинку - тобто між всіма особами, хто володіє приміщенням (квартирою) у цьому будинку на праві власності. Щодо орендарів, то згідно з нещодавньою позицією ВС/КГС, № 906/884/19 від 02 вересня 2020р., суд зазначив, що закон не встановлює для ОСББ механізмів примусового стягнення витрат на утримання будинку з орендарів, а тому рішення органів, щодо встановлених ставок платежів/внесків ОСББ, самі по собі, є обов’язковими виключно для співвласників багатоквартирного будинку (і ніяк не для орендарів).
Для того, щоб мати можливість самостійно контролювати порядок сплати внесків та законність всіх цих процедур, співвласнику обов’язково необхідно бути в курсі змісту актуального статуту свого ОСББ та рішень Загальних зборів.
ДО ВІДОМА! Станом на 01.04.2025 року мешканці будинку заборгували ОСББ 136 670 грн.:
І підїзд (квартири з 01 по 38) – борг 32 286 грн. (23,62%);
ІІ підїзд (квартири з 39 по 74) – борг 9 144 грн. (6,70%);
ІІІ підїзд (квартири з 75 по 110) - борг 38 860 грн. (28,43%);
ІV підїзд (квартири з 111 по 149) – борг 33 408 грн. (24,44%);
V підїзд (квартири з 150 по 185) - борг 22 973 грн. (16,81%)
Запорука життєдіяльності ОСББ це своєчасна сплата внесків, яка є обов’язком кожного члену ОСББ відповідно до положень Статуту. Більшість членів ОСББ це порядні та дисципліновані громадяни, які добре розуміють, що своєчасна сплата внесків, це перш за все заробітна плата штатному персоналу, який обслуговує наш ОСББ, (підрядні обслуговуючі організації інженерних мереж, ліфтів, вивіз сміття, адміністрація, прибиральниця, двірник та багато ремонтних та аварійних робіт), а також: податки, оренда землі, витрати на загальне електропостачання, інші адміністративно-господарчі потреби. Але не всі члени ОСББ це розуміють, зволікають з платежами, сплачують надто пізно. Правління ОСББ, постійно веде роз’яснювальну роботу з боржниками та нагадує вісім боржникам, що несвоєчасна сплата внесків є порушенням Статуту ОСББ!
Звертаємо Вашу увагу на неприпустимість в подальшому утримання ваших домогосподарств за рахунок тих членів ОСББ, які своєчасно та в повному обсязі сплачують внески, відшкодовують витрати на обслуговування внутрішньодомових мереж (тепло, вода, загальне електроспостачання МЗК), обслуговування ліфтів, вивіз ТПВ, прибирання у підїздах, придомової територіі, тобто належним чином виконують всі взяті на себе обов'язки члена ОСББ!
На часі вирішується питання, як в об’єднані співвласників, довести бажаючим знати свого сусіда-боржника, який не платить роками…..
Шановні члени ОСББ - співвласники багатоквартирного будинку!
Звертаємо Вашу увагу, що всі, без виключення, співвласники багатоквартирного будинку, de lege lata (з лат. за існуючим законом) є членами створеного в цьому будинку ОСББ, навіть якщо вони не подавали відповідних заяв про вступ до ОСББ. А тому, правління ОСББ (як і раніше існуючі ЖЕКи) мають право, у судовому порядку стягнути обов’язкові до сплати внески, платежі (в тому числі комунальні), встановлені статутом та/або рішеннями загальних зборів ОСББ. В силу саме закону (а не самого волевиявлення щодо участі у ОСББ), витрати на утримання багатоквартирного будинку розподіляються між всіма співвласниками багатоквартирного будинку - тобто між всіма особами, хто володіє приміщенням (квартирою) у цьому будинку на праві власності. Щодо орендарів, то згідно з нещодавньою позицією ВС/КГС, № 906/884/19 від 02 вересня 2020р., суд зазначив, що закон не встановлює для ОСББ механізмів примусового стягнення витрат на утримання будинку з орендарів, а тому рішення органів, щодо встановлених ставок платежів/внесків ОСББ, самі по собі, є обов’язковими виключно для співвласників багатоквартирного будинку (і ніяк не для орендарів).
Для того, щоб мати можливість самостійно контролювати порядок сплати внесків та законність всіх цих процедур, співвласнику обов’язково необхідно бути в курсі змісту актуального статуту свого ОСББ, з яким можна ознайомитися на офіційному цьому сайті в розділі "Документація ОСББ"
ТИПОВИЙ ДОГОВІР
про реструктуризацію заборгованості за житлово-комунальні послуги
Правління звертається до всіх членів ОСББ щодо погашення боргів та сподівається, що Ви виконаєте взяті на себе забов’язання перед Об’єднанням та сплатите свої борги. Без сплати цих боргів правління не зможе виконати свої забов'язання щодо ремонту застарілого житлового фонду (елетрика, каналізація, дах, підвал-укриття, тощо).
В статуті ОСББ чітко прописані обов’язки членів ОСББ:
"Сплата встановлених загальними зборами об’єднання внесків і платежів. у т.ч. відрахувань до ремонтного, резервного фондів у розмірах і в строки, що встановлені Загальними зборами об’єднання, є обов’язковими для всіх співвласників";
"Співвласник забов’язаний своєчасно і в повному обсязі сплачувати належні внески і платежі;
Виконувати передбачені Статутом об’єднання обов'язки
Об’єднання співвласників багатоквартирних будинків неприбуткова організація, яка створена з метою господарського забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов’язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та Статутом.
Торгово-промислова палата України оприлюднила лист від 28.02.2022 №2024/02.0-7.1, яким засвідчила форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), тобто військову агресію рф проти України, підтвердивши, що дані обставини з 24.02.2022 до їх офіційного закінчення є надзвичайними, невідворотними та об‘єктивними для суб‘єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб. Проте, як зазначено вище, ці обставини не звільняють від відповідальності за порушення договору чи інших норм законодавства.
ОСББ продовжує виконувати господарське забезпечення співвласників та не звільняється від своїх договірних відносин щодо освітлення місць загального користування, технічного обслуговування ліфтів, прибирання прибудинкових територій, тощо. Співвласники багатоквартирного будинку зобов’язані дотримуватись статутних умов об’єднання та своєчасно і в повному обсязі сплачувати внески на управління будинку.
Згідно рішення правління п.4 від 10.05.2023 року, головою правління, були підготовлені та відправлені боржникам цінним листом з повідомленням, як того потребує законодавство, Досудові вимоги (претензія до боржника), з квитанцією про борг та описом-вкладенням.
Досудова вимога (другий екземпляр з вихід. номером) разом з описом, квитанцією про відправлення та чеком Укрпошти будуть зберігатися в приміщенні правління у вихідній кориспонденції. Претензії з відповідними додатками направлені божникам, борг яких перевищує 10 000 грн.
Якщо боржники відмовляться або з яких інших причин не отримають листи (вони повернуться), але це все рівно буде підставою для звернення до суду, де ці листи будуть доказом спроби ОСББ вирішити питання боргів офіційними попередженнями боржників...
На сьогодні рішення суддів, задовольняють претензії з приводу боргів за житлово-комунальні послуги!
Правління ОСББ вимушене буде проводити заходи, які допоможуть скоротити ці борги, але все ж таки сподіваємося на вашу відповідальність за взяті перед ОСББ забов’язання. Від сплати внесків залежить життєдіяльність нашого ОСББ, своєчасні ремонти інженерних систем, модернізація існуючого обладнання, тощо.
*Відповідно до Статуту ОСББ "До компітенції правління належить: здійснення контролю за своєчасною сплатою співвласниками внесків і платежів та вжиття заходів щодо стягнення заборгованості згідно законодавства" .
Забезпечення фінансової діяльності ОСББ — це один із основних викликів, які стоять перед ОСББ, адже ми знаємо, що частина співвласників позбавлена засобів для існування, а в багатьох співвласників відсутні кошти — але тут також є ряд рекомендацій, які ОСББ варто врахувати у своїй роботі. Це необхідність виконання кошторису з утримання будинку та прибудинкової території. Адже, незважаючи на виклики, які стоять перед ОСББ, потрібно розуміти, що є кошторис, тобто фінансовий документ, бюджет будинку, який був затверджений співвласниками — і потрібно подумати над тим, як побудувати роботу, аби виконувати цей кошторис. А якщо кошторис виконати неможливо, потрібно за таких обставин подумати, які можуть бути способи належно утримувати будинок
Наступний аспект — нарахування та збір внесків та платежів. Незважаючи на введення воєнного стану, нарахування співвласникам повинні проводитися, ОСББ не має припиняти роботу зі збору визначених внесків та платежів — а це також і робота з боржниками.
Іще одне важливе питання — здійснення банківських операцій. Є такі випадки, коли об’єднання намагається мінімізувати ті чи інші виплати, але необхідно виконувати договірні зобов’язання об’єднання про необхідність здійснення певних фінансових чи банківських операцій. Це потребує особливої уваги та особливого ставлення до проведення банківських платежів, бо ми розуміємо, що будинок і його фінансова система мають працювати: гроші не повинні лише накопичуватися на рахунках, ці кошти повинні бути спрямовані на потреби будинку. Тому це потрібно робити там, де є така можливість, де будинки перебувають у відносній безпеці, де працюють банківські установи і де є фізична можливість проводити банківські платежі.
Потрібно проводити також фінансові звірки з контрагентами, тому що ми знаємо, що це також частина фінансової роботи, яку потрібно проводити для того, щоб переконатися, чи проведено всі належні виплати, чи є правильними всі сплачені суми й чи немає у ОСББ заборгованості. Це і подання фінансової звітності, бо ніхто не скасовує ведення обліку всіх надходжень у будинку, це потребує фінансової звітності, яку готують бухгалтери об’єднань, і така звітність повинна бути, незважаючи на воєнний стан в державі.
Це також стосується сплати податків та соціальних внесків — на це питання також треба звертати увагу й не закривати на це очі, сподіваючись на те, що якісь зобов’язання державою будуть списані. Потрібно продовжувати цю роботу та слідкувати за тим, щоб об’єднання вчасно виплачувало податки та соціальні внески — особливо тоді, коли до роботи залучені наймані працівники. Інше важливе завдання, яке є у фінансовій сфері об’єднання — це оплата праці. Слід пам’ятати що своєчасна виплата заробітної плати працівникам не лише забезпечує надходження податків до державного бюджету, але дає можливість уникнути відповідальності ОСББ за порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам.